CNV Onderwijs

Jouw Partner in de school

CNV Onderwijs is de vakvereniging voor iedereen die werkt in een van de onderwijssectoren. Van het primair- tot en met het hoger beroepsonderwijs. Ook studenten van pabo’s en lerarenopleidingen kunnen lid worden, net als gepensioneerden, werkzoekenden en anders actieven (arbeidsongeschikten etc.) en het personeel uit de onderwijsdienstverlening. CNV Onderwijs telt bijna 54.000 leden.

CNV Onderwijs is dé vakvereniging die opkomt voor het welzijn en de belangen van onderwijspersoneel. CNV Onderwijs is jouw partner in de school op het gebied van beroepsinhoud, individuele (rechts)bijstand en en collectieve belangenbehartiging. De organisatie is geworteld in de joods-christelijke traditie. Van daaruit is CNV Onderwijs een vereniging voor onderwijspersoneel die geïnspireerd wordt door de kernwaarden rechtvaardigheid, verantwoordelijkheid en solidariteit. Vanuit deze kernwaarden wil de vereniging onderwijspersoneel weerbaar en wendbaar maken, en in staat stellen om talenten verder te ontwikkelen.

De vrijheid van onderwijs ziet de organisatie als een randvoorwaarde voor goed onderwijs, waarin de bovengenoemde kernwaarden ook op schoolniveau kunnen worden ingevuld. CNV Onderwijs is een open en toekomstgerichte vereniging die in beginsel altijd zal kiezen voor de dialoog. De vereniging staat open voor iedereen die in het onderwijs werkt, heeft gewerkt en gaat werken en die zich aangetrokken voelt tot de kernwaarden en doelstellingen.

Contributie per maand

Contributie 2015
DoelgroepNetto*Bruto*
Jongeren (tot 27 jaar)€ 6,44€ 11,10 p/mnd
Ondersteunend personeel t/m schaal 8 € 6,44 € 11,10 p/mnd
Onderwijs ondersteunend personeel vanaf schaal 9 € 10,27€ 17,70 p/mnd
Onderwijsgevend personeel€ 10,27€ 17,70 p/mnd
Schoolleiders€ 16,39€ 28,25 p/mnd
Studenten € 1,- p/mnd
Invallers€ 11,10 p/mnd
Anders Actieven (100% niet actief) € 11,10 p/mnd
Gepensioneerden (vanaf 100% FPU) € 11,10 p/mnd
Zelfstandigen€ 17,70 p/mnd

* Krijg tot 42% van je contributie terug
Gemiddeld betalen leden slechts 10,27 euro netto per maand. Dit bedrag ontstaat doordat je heel eenvoudig tot 42 procent van het contributiebedrag via je werkgever kunt terugkrijgen. Hiervoor ontvang je t.z.t. van ons de contributiebrief. Deze brief moet je alleen nog ondertekenen en inleveren bij de werkgever.

Huisgenotenregeling

Elke huisgenoot krijgt per maand € 1,20 korting op zijn/haar ledenbijdrage volgens de tabel 2015. (Niet van toepassing op het studententarief).

Fusie met CNV Publieke Zaak

CNV Onderwijs en CNV Publieke Zaak zijn per 1 januari 2015 samengegaan in CNV Connectief

Het CNV is de vakbond die ervoor wil zorgen dat jij je werk met plezier doet en uit je loopbaan kunt halen wat je ervan verwacht. Of het nu gaat om een hoger salaris en carrière maken, een veilige en leuke werkplek of opleidingen om jezelf te kunnen ontwikkelen. Meld je nu aan en profiteer van de voordelen.

Chat offline

De chat is momenteel offline

Niks uitgeregeerd, aan de slag!

Je zult maar werkloos zijn, 's avonds naar Nieuwsuur kijken en dan verschillende politiekcommentatoren horen zeggen:...

• Maurice Limmen opent vakbondswinkel in AmersfoortMaurice Limmen opent vakbondswinkel in Amersfoort