Structuur van het CNV

Meld je aan!

Word lid van het CNV en profiteer van alle voordelen.

Het hoogste bestuursorgaan binnen de vereniging CNV is de Algemene Vergadering (AV). De Algemene Vergadering bestaat uit afgevaardigden van de bonden die bij het CNV zijn aangesloten.

De AV kiest de leden van het Dagelijks Bestuur, onder wie de voorzitter van het CNV.

Het dagelijks bestuur van het CNV bestaat uit:

De AV stelt de strategische documenten van het CNV vast, zoals het Bestuursplan. De Algemene Vergadering keurt daarnaast het jaarverslag, de begroting en de jaarrekening van de vakcentrale goed. In de regel vergadert de Algemene Vergadering twee keer per jaar.

Het Algemeen Bestuur van het CNV bestaat uit 9 leden. Zes leden worden aangewezen door de bonden, drie leden worden gekozen door de Algemene Vergadering. Elke CNV-bond wijst een AB-lid aan.

Het Algemeen Bestuur bepaalt de hoofdlijnen van het CNV-beleid. Dat gebeurt door het al dan niet goedkeuren van SER-adviezen, aanbevelingen van de Stichting van de Arbeid, e.d. Het AB geeft de koers aan die het CNV moet varen bij interne projecten op het gebied van samenwerking tussen bonden en de vakcentrale.

Het algemeen bestuur van het CNV bestaat uit

CNV VakmensenPiet Fortuin
CNV ConnectiefJan de Vries
CNV KostersbondDirk de Vogel
CNV JongerenSemih Eski
CNV VakcentraleMaurice Limmen
CNV VakcentraleArend van Wijngaarden
CNV VakcentraleJoost Ausems
CNV VakcentraleWillem Jelle Berg

Drijfzand

Met Prinsjesdag en de Algemene politieke beschouwingen achter ons, kunnen we de volgende conclusie wel trekken: de...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline