Uitvraag pensioenfondsen

In verband met de nieuwe pensioenwet verstuurt CNV deze weken e-mails aan gepensioneerde en anders actieve CNV-leden. In deze mail vragen we leden om aan ons door te geven bij welk pensioenfonds ze tegoed hebben opgebouwd en/of van welke fondsen ze een pensioen ontvangen.

Stemrecht

We doen dit om straks iedereen te kunnen laten meestemmen over veranderingen in de pensioenregelingen. Over die regelingen wordt nu onderhandeld door de vakbonden en werkgevers. Als daar een onderhandelingsresultaat uit komt, hebben de vakbondsleden stemrecht. Om te zorgen dat we die stemmen goed kunnen faciliteren doen we nu deze uitvraag.

Aan werkende leden, die nog pensioen aan het opbouwen zijn, gaan we dit in het najaar ook vragen. Ook zij hebben stemrecht over de pensioenfondsen waar ze een pensioen opbouwen of hebben opgebouwd. Voor deze leden wordt de MijnCNV omgeving voorbereid. Zij krijgen hierover nog bericht.

Leden die nu al deze uitvraag via e-mail hebben ontvangen, vragen we om daar vóór 14 juli op te reageren.