OR-verkiezingen gemeenten 2023

Heb je al eens nagedacht over hoe je meer invloed kunt uitoefenen op belangrijke beslissingen binnen jouw organisatie? Via de ondernemingsraad (OR) beschik je over medezeggenschap bij jouw werkgever. Een OR bestaat uit werknemers die namens het personeel overleggen met de werkgever. De leden worden door jou en je collega’s gekozen in een OR-verkiezing. Je kunt jezelf ook verkiesbaar stellen als OR-lid.

De ondernemingsraad handelt in het belang van werknemers en zorgt ervoor dat jij en je collega’s niet worden vergeten bij bepaalde organisatiebesluiten. Hiermee kun je het verschil maken. De OR overlegt met de werkgever, kan informatie inwinnen, voorstellen indienen en gevraagd en ongevraagd advies geven.

Praat mee over de OR-verkiezingen

Zit je in een OR of heb je interesse om je kandidaat te stellen? Meld je dan aan voor de groep ‘OR-verkiezingen 2023’. Praat in deze groep mee over het organiseren van medezeggenschap in jouw organisatie en welke rol jij daarin kunt hebben als OR-lid.

In deze groep kun je o.a. ervaringen delen en praten over vragen als: Waarom zou ik me kandidaat stellen voor de OR? Wat levert het mij op? En wat zijn de risico’s?

Maak vóór 22 augustus een account aan en word lid van deze groep. Je maakt dan kans op een cadeaubon t.w.v. € 25. We verloten 10 cadeaubonnen onder alle groepsleden die zich vóór 22 augustus hebben aangemeld.

Sluit je nu aan

Word vandaag nog lid van CNV. We helpen je met al je vragen over werk en inkomen. En komen op voor jouw belangen als werknemer. Samen staan we sterk.

• Hulp bij je belastingaangiftes
  • Advies bij vragen over je werk en inkomen
  • Ondersteuning bij een arbeidsconflict