Beschut werk

Meld je aan!

Word lid van het CNV en profiteer van alle voordelen.

Met de invoering van de Participatiewet kunnen er geen nieuwe mensen meer instromen in de sociale werkvoorziening. Mensen met een beperking die niet bij een reguliere werkgever aan de slag kunnen, zijn aangewezen op een beschutte werkplek.

Gemeenten moeten beschutte werkplekken organiseren voor die mensen die (nog) niet in een reguliere baan kunnen werken en uitsluitend in een beschutte omgeving onder aangepaste omstandigheden mogelijkheden tot arbeidsparticipatie hebben. Uiteindelijk moet dit leiden tot 30 duizend plekken in 2048.

Als je denkt dat je in aanmerking komt voor een beschutte werkplek, meld je je bij je gemeente en ga je bij het UWV langs voor een keuring. Zij geven een indicatie. Als er een indicatie volgt, heb je recht op een beschutte werkplek. Vanaf 2017 kan je ook zelf, zonder tussenkomst van de gemeente, een beoordeling bij het UWV aanvragen.

Nieuwe ontslagwet is vogelvrijverklaring: iemand ontslaan is makkelijker dan ooit

Vandaag publiceerde Trouw ons opinieartikel over de Wet Arbeidsmarkt in balans. In ons stuk uiten wij onze zorg over het...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline