CNV Gezinsrechtshulpverzekering

Rechtsbijstandsverzekering is inbegrepen bij het lidmaatschap!

Rechtsbijstand een belangrijk onderdeel van uw CNV-lidmaatschap. Hierbij gaat het niet alleen om rechtsbijstand op het gebied van werk en inkomen, maar ook bij privékwesties. Denk bijvoorbeeld aan een conflict bij het verkrijgen van een bouwvergunning, of met een keukenleverancier.

Deze CNV Gezinsrechtshulp is inbegrepen bij het lidmaatschap voor leden van CNV Onderwijs, CNV Publieke Diensten, CNV Overheid, CNV Zorg en Welzijn en CNV Vakmensen! Je hoeft dus niets bij te betalen. Hiervoor werken wij samen met ARAG.

Welke hulp krijg je met de CNV Gezinsrechtshulp?

Mocht je in een conflict in de privésfeer verzeild raken, dan geven de juristen je een deskundig advies of nemen je zaak in behandeling. De juristen schrijven namens jou brieven of voeren procedures. En als het echt nodig blijkt, schakelen ze een advocaat in.

Waarvoor is uw hele gezin verzekerd?

• Arbeidsongevallen
  • Beroepsziekten
  • Volksverzekeringen: Wet MO
  • Kinderbijslagwet
  • Zorgverzekering
  • Studiefinanciering
  • Huurtoeslag
  • Loon- en inkomstenbelasting
  • Medische kwesties
  • Consumentenkwesties
  • Verzekeringskwesties
  • Verkeersschade
  • Ruimtelijk ordeningsrecht
  • Verkoop van een eigen huis
  • Burenrecht

Heb je een vraag of wil je een conflict melden, neem dan contact op met ARAG via 033 – 434 23 42.

Voorwaarden

* Voorwaarde voor deze ondersteuning is dat er een redelijke kans is op het beoogde resultaat en dat deze ondersteuning hierbij noodzakelijk is. Lopende conflicten of problemen ontstaan vóór aanvang van het lidmaatschap vallen buiten het pakket. Exacte ondersteuning kunt u lezen in de polisvoorwaarden.