CNV: "Teveel flex is slecht voor werknemer en economie"

30-08-2016

Word lid!

Meld je aan bij het CNV en profiteer van alle voordelen.

"Flex blijkt slecht voor werknemers en economie. Het vele gebruik van flex leidt er toe dat werknemers minder tijd hebben voor scholing en mantelzorg. Daardoor neemt de innovatieve kracht van onze economie af en komt de samenleving in problemen. Dus hebben we meer vaste arbeidscontracten nodig", zo reageert CNV Voorzitter Maurice Limmen op het rapport Aanbod van Arbeid 2016 van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) dat hij vanmiddag in ontvangst neemt.

Uit dit rapport blijkt dat werknemers met een flexibel arbeidscontract minder scholing volgen en dat zij minder mogelijkheden krijgen voor het combineren van werk en zorg. "Dit SCP-rapport laat voor mij weer eens helder het belang zien van eerlijke arbeidsrelaties. Betrokken werkgevers, die wel investeren in hun mensen en oog hebben voor de zorgtaken van hun werknemers, presteren beter", aldus Limmen.