CNV in Europa

Lidmaatschap Europese organisaties

CNV in Europa

Steeds meer afspraken op Europees niveau hebben gevolgen voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Daarom zetten wij ons ook op Europees niveau in voor de belangen van werknemers.

• Europese Koepel van Vakbonden
    In de Europese Koepel van Vakbonden, de EVV, komt het CNV op voor de belangen van Europese werknemers. Een andere naam voor EVV is ETUC, de European Trade Union Confederation.
  • Europees Economische en Sociaal Comité
    We zijn ook lid van het Europees Economisch en Sociaal Comité (EESC). Dit is voornamelijk een adviesorgaan voor de drie grote Europese instellingen: het Europees Parlement, de Raad van de Europese Unie en de Europese Commissie. Daarnaast betrekt het EESC het Europese maatschappelijk middenveld bij de Europese integratie, en stimuleert het landen buiten de EU om adviesorganen vergelijkbaar met de EESC op te richten.

Het kwartje valt in het scholingspotje

Geef werknemers een potje met geld waarmee ze tijdens hun loopbaan scholing en ontwikkeling kunnen betalen. Bij het CNV...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline