Mijn Cao

Vind hier je eigen cao

Met de CNV cao zoeker, vind je heel snel je eigen cao.

Iedere werkgever is verplicht om in de arbeidsovereenkomst te melden of er een cao voor jou geldt. Meestal krijg je via de werkgever ook het cao-boekje. Als je niet weet of er een cao geldt in jouw sector, of als je het cao-boekje niet hebt ontvangen, kun je als CNV-lid contact met ons opnemen.

ls er geen cao geldt, dan geldt voor jou alleen je arbeidsovereenkomst en de wet. Dit kan het geval zijn als de werkgever geen lid is van een werkgeversorganisatie en ook zelf geen cao heeft afgesloten. Overigens kan het zijn dat de werkgever verplicht is om zich aan de cao van een sector te houden. Dat is het geval als de cao 'algemeen verbindend' is verklaard.

Het kan ook zijn dat in je arbeidsovereenkomst staat dat je werkgever een bepaalde cao volgt. Dit betekent niet automatisch dat deze cao voor je geldt. Alleen als duidelijk in je arbeidsovereenkomst staat welke regelingen uit de cao worden gevolgd, kun je hierop aanspraak maken.

Ga nu naar de CAO-zoeker

Vragen over CAO?

Vragen over je CAO? Neem contact op met het CNV.  Onze medewerkers zitten klaar om je vragen te beantwoorden. Nog géén lid? Meld je dan nu aan.

We blijven ons inzetten voor meer zekerheid en fatsoenlijk loon

Het zal niemand ontgaan zijn. Na maanden van intensieve besprekingen tussen vakbonden en werkgevers om oplossingen te...

Contact met het CNV

De medewerkers van CNV Info zijn op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar via 030 751 1001 en van 8.00 tot 22.00 uur via de chat.

Chat offline

De chat is momenteel offline